Tuesday, May 17, 2011

untuk apa pencuci muka itu?

selamat pagi..hari ni cuti kan..besnye.baru je lepas cuti weekend aritu dapat pulak cuti hari ni kan..dah mandi ke belom nih?haha..soalan lazim waktu pagi..klo mesej pakwe @ makwe pon jarang tanye da semayang subuh ke belom..yang di tanye da mandi ke belom..tapi tu mat salleh laa..kite same-same harap kite ni dari golongan yang saling ingt mengitngati sesama muslim..

tapi cakap pasal mandi,aku ni kadang-kadang klo duk asrama tu jadi galak memandang manusia-manusia yang pergi mandi..haha,bukan sebab ape,sebab kadang-kadang tu ade yang ngalahkan pempuan dari segi perkakas..bawak bakul atau baldi kecik yang penuh cukup lengkap..asasnye sabun ngn ubat gigi..syampu tu optional je..rase nak letak,tak nak,simpan..pencuci muka macam da keperluan jugak aku tengok skang ni..tapi klo da ade krim-krim laen tu memang ganas aa..haha

bagi aku,aku tak pakai pencuci muka pon..aku masuk bilik air bawak berus gigi sebatang taruk ubat gigi kat atas,sabun..setel..paling kuat klo aku rase muka ni da kelam sangat,aku belasah sabun je..haha.ntah ler,sebab aku bukan jenis pemakai pencuci muka kot..klo beli mahal-mahal pon bukan jerawat hilang 100 peratus,tapi klo kes muka berminyak tu boleh setel kot..klo tak,takde laa manusia berjerawat kat dunia ni..haha..klo nak kulit licin macam artis-artis tu,banyak lagi laa duit habis masuk program rawatan sana sini..

tapi kate orang,kadang-kadang bile pakai pencuci muka ni,dari muka takde pape boleh jadi berkerut-kerut..walopon bile tengok Fahrin Ahmad mahupon Aaron Aziz jadi model pencuci muka,diorang tu memang kulit licin sejati..pakai produk tu,jadi model,dapat duit..ni kes mencari rezeki..tapi kite yang klo da kulit bersih takde jerawat,tak yah pakai pon takpe rasenye..jimat duit..kah3..sebab kadang-kadang memang ade manusia jenis mengada-ngada..tak tipu..haha..bukan nak jaga tepi kain orang,tapi saje nak bagitau..

***pempuan aa aku rase tahap mengada-ngada tinggi..orang pakai die nak pakai jugak..ape daa..orang nak itu,dia pon nak yang itu jugak..susah jadi pempuan ni..hati tak brape nak tetap..


hasil kemenangan 2-0 semalam,Shah Alam bakal dikunjungi

credit to sangharima.blogspot.com


OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

6 comments:

Nica said...

aip mne ade. owg pompuan pkai sbb nak jage muka la, x jage buruk pulak, kang org benci lak tgk :(

sbb ade jugak yg pandai luaran je, hati x pandang pun. :)

Fatin Amirah said...

patot ah mase hari tebuke asrama dulu ade berus gigi atas rak kasut aspura.hok ye rupe nye,letok ngate rawe skali..blebe anya cikgu rapi.hahaha

Nur Hawa Mohd Zin said...

akak dah tgk muka fahrin ahmad dekat2 mmg licic...mereka artis jadi selalu ke spa utk buat facial..jadi itu faktor bukan setakat cuci muka jerk..heheh..

bagi perempuan cuci muka penting utk buang kotoran pada muka sebab perempuan hormonya sensitif

Sang Harima said...

Oghang puang, memang mat.. Oghang boh gambor hok mayang Mat. Baghu ganah!

jaya jr said...

nica:haha,xkan laa klo tak pakai pencuci muka,muka jadi buruk..bahaye persepsi macam ni..tapi kan,sejahat2-jahat lelaki,nanti nak kawen,die cari jugak bini yang berhati baik tak tengok wajah..kan jodoh tu ade di mana-mana..hihi

fatin amirah..haha,hok tu ade ah tinggal mase mandi tu..takut dok dan turun roll call..haha..

kak hawa:haha,tapi orang dolu-dolu tak pakai pon pencuci muka..cantaik jugak..pencuci muka banyak bahan kimia kot..bahaye..

sangharima:hok tu lepas ni ah..nati nk g shah alam..bia orang tengok,g stadiu pon kene semayang..ni pon aku buat sebelom napok gambor tu..hehe..

アヌム ちゃん said...

pakai pencuci muka bukan sebab nk kulit jadi cantik ke ape..sebab nk buang minyak2 dekat muka..lepas cuci muka..mmg muka jadi segar je..huhu