Friday, May 27, 2011

bini taraf PhD,mau brape ribu?


mungkin benar pendapat yang kate skang ni mas kawen dibayar ikut tahap pendidikan..diploma 1 ribu,degree 3 ribu,master 5 ribu,PhD 7 ribu..haha(rekaan aku) rekaan orang skang ni jauh lebih tinggi rasenye..sebab tu ade yang kawen pon boleh jadi susah..hutang nak buat majlis kawen mahal sangat..baru bahagian mas kawen..blom masuk bab pelamin lagi,kek 18 tingkat lagi,baju  pengantin lagi..botak-botak..disentuhnye bab honeymoon nak ke paris laa,england laa boleh pengsan lelaki tu..haha..

bertingkat-tingkat pon,klo tak sedap takde orang makan jugak

OK,untuk pakcik makcik,awek-awek kat luo sane,jangan laa mahal-mahal sangat..klo mahal sangat,short laa budget nak lepak mamak,nak pegi stadium tengok bola,nak beli kete,nak beli superbike,nak beli TV besor,nak beli rumah,nak honeymoon..untuk kebaikan anak pakcik makcik jugak kan

***tiada niat untuk memperkecilkan taraf pendidikan sape-sape..cume nak share perspektif yang boleh dikatakan agak negatif yang ade dalam diri sesetengah masysarakat skang ni..aku pon belajor biase-biase je..tapi perlu diingat rezeki ade di mana-mana..tak perlu risau..asal kite berpegang pada jalan Allah,ade laa rezekinya..orang kafir yang tak bertuhankan Allah,tak sembah Allah pon dapat rezeki melimpah-limpah,inikan pula kita sebagai orang Islam yang ade upaya untuk berdoa kepada-Nya..InsyaAllah sama-sama  kite doakan agar murah rezeki kite semua =)




OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

12 comments:

sha said...

Betul tu, tak payah la nak mahal-mahal sangat..

Kita ni nak buat perkara yang dihalalkan pun susah.. Banyak halangan.

Jgn buat perkara ni jadi punca senangnya nak buat perkara haram.

s h e e said...

ehem2...budak tecit ckp pasal hantaran nampak...aritu ckp namo campur pasal hal kawen org tua...ekeke...

Mohamadazhan hjDesa said...

huh! mahalnya...kawen lari la.haha

Green Apple said...

hahaha...
hantaran ikut harga pasaran saham.... minyak naik hantaran pon naik...

safarina adnan said...

haha . rasanya kn skrg hantaran ikowt trend kowt . orang lain ltk beribu riban , so dia pun nak jugak :P

~eZmALiZa~ said...

kdg2 bukan mereka yg tetapkan.tp mak ayah mereka yg mcm jual anak.tu baru tahap pendidikan...originality belum pasti lg. ape pon, kalau betul dia ikut taraf pendidikan, kopak la pihak lelaki yg bercinta dgn pegawai atasan.haha :D entry yg besttt :)

scha said...

betul2~ scha setuju 100%.. tayahlah mhl-mhl sgt . . nanti lps kawen dok umah jew, x ley g mne sbb dwet da habes! x dpt nk g shopping .. :)

starzieti said...

biasanya mak bapak yg lebih2 letak hantaran tinggi2. arap2 mak bapak aku takde la macam tuh. hehe ~

cakap pasal kek tingkat2, ari tuh pegi rumah kawin, ingatkan kek tuh betul2 ori rupe2nye tidak. kek kecik yg bahagian atas tuh je yg ori, yg besar2 kat bawah tuh span je. -.-

Chempaka Sari said...

kalau gini lah gamaknye, berlambak2 lah andartu kat negara nih...

MissNadh said...

baik lah..mak ayah sy tak letak tinggi2 punye,skadar termampu ok?

hehehe

Ija AppLe :) said...

sume nie bese parent yg tntukan..
mreke punye daughter xmsuk campur..
tp bese RM5000 da ok,kurg dr 2 xok lah ! ntah.. ^^,

BezBuddy said...

mak bapak pn kene la tgk bkl menantutu keje ape..lau nak mintk hantaran rm10k++...g kawenkn ank ko ngn org kaya