Saturday, August 6, 2011

#6 Ramadhan | terawih bersama syeikh mesir





sepanjang aku terawih kat masjid kampung aku ni,kali pertama kot ade syeikh datang jadi imam kat sini..sebenarnye dari semalam dah die jadi imam..tapi 2 hari je..semalam dengan malam ni..sebab malam ni malam las die kat sini,ade laa ambk gambar kenang-kenangan..die siap da pesan dekat translator die suh cuci gambor yang ade pastu bagi kat die..huhuhu..

orang kata klo ade syeikh ni datang dekat tempat kite,klo ade peluang berjabat tangan,sila laa berjabat tangan..mane tau aura die lekat kat kite..contoh paling terang ialah Sham Kamikaze..detik die tergerak untuk berhijrah bermula setelah bersalam dengan Syeikh Abdur Rahman As-Sudais..tapi untuk lelaki je laa..jangan pulak si perempuan pon nak bersalam jugak ngn syeikh ni..

***walopon da selalu jumpe orang arab kat tempat aku mengaji,tapi klo jumpe syeikh macam ni kat kampung macam teruja jugak laa kan..ye laa,kampung aku ni bukan kampung terkenal pon..tapi ade jugak syeikh datang jadi imam kat sini..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

3 comments:

Mohamadazhan.com said...

bila la Syeikh Amir Hasif naik imam tarawih ni.hehe.kompem teruja lagi penduduk kampung tu =)

k e y r i said...

xpe, esok2 boleh mintak syeikh khairi fakhri datang imam kat masjid ang! haha :D

jaya jr said...

azhan:hehehe,ilmu masih belum cukup di dada..tahun ni baru boleh puase penuh kt umah..biase merantau je..dekat raye baru boleh terawih kt kampung..

keyri:haha..boleh2..sama2 mengimarahkan malam2 Ramadhan kt kampung cheq..haha