Sunday, August 21, 2011

#21 Ramadhan | dulux gloss finish


arini hujung minggu aku agak memang berduyunduyun juta lemon orang Islam buat persiapan raye..dari segi memasak tu tak laa..tapi dari segi mengecat,membeli,menghias tu aku rase da ramai yang mula..

berus cat dah mula kene air
oven da mula berasap
dinidng geli kene geletek ngn berus cat
langsir baru da mula gayat nak kene gantung
tepung dan mentega da pening kene uli
duit bebas berterbangan kesana kemari

_SELAMAT BERHUJUNG MINGGU_

***fakta penting ialah mengecat kayu pakai cat minyak adalah lebih penat berbanding cat dinding pakai cat dinding..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

11 comments:

Jue said...

mmg ramai yg suka mgecat umah time raya ni x kira la kat bandar ke kpg ke

x lupe jugak yg beli perabot baru...sthn skali ktnye =)

miss m said...

tak pndai nk cat umah..tak pernh buat pun...cat kayu cat dinding....:)

~Nana 귀여운~ said...

dah cat umah ek ? rajin die mengecat....kan.....

kaler apa cat umah tahun nie ?

sleeping_maniac90 said...

oven mmg tga berasap nih hahahaha

little ain said...

dok cat rumoh ah. abah malas. langsir pon pakai hok lame je.

hok penting nasi nasi mase pagi raye tu. konpem rumoh full. kalo keda ni, memang laku abih lauk op. huhu!

jaya jr said...

jue:haha..perabot pon angkat skali?memang meriah naa..haha..raye sakan laa tu

miss m:haha..memang bukan keje orang pempuan mengecat ni..tapi klo pandai mengecat kire bonus laa..huhuhu

nana:haha,tahun ni je cat..tahun sebelum ni tak..warne ijo je..kui3

sleeping maniac:wah,bagus2..bile da berasap tu langkah seterusnye control asap..kesian orang dalam rumah kang klo terlebih asap..hik3

ain:xpe..hok perlu baju je baru..hok laen option je..hihi..lauk tu penting laa jugok..baru rase sikit suasana raye =)

ShErA said...

salam kenal...

shera baru nak buat biskut raya... cat rumah? tu adik lelaki yg buat... hehe

Chuu Muqhlis said...

weekend baru ni dapat siapkn cat rumah
chuu ayah ngn abg..
weee~ yelow!
psst, lawo pulok tgk kaler ijau tuh :D

jaya jr said...

shera:haha,cat orang laki punye keje..kuih lelaki pempuan punye keje..hahaha

chuu:haha..kuning pon ade gak..cume tunjok ijo je sikit.hik3

Miszyuyu said...

fuyoooooooooo =) jaya meh cat uma yuyuk skali=)

jaya jr said...

yuyu:hehe..keje mengecat adalah penat..klo bulan tak puasa boleh minum air..klo bulan puase mak aih,lepas tu terus nak tido je..kui3