Friday, August 19, 2011

#19 Ramadhan | mari mengenal tenggiling

haha..dem..aku telah guna perkataan yang tak sesuai untuk difahami pembaca..TENGGILING..asalnye binatang..tapi sebab aku pernah dengar ade orang umpamakan motor tak pon kete die sebagai tenggiling,jadi aku pon gune laa untuk kontest biase-biase aku tu..haha..

ade yang tanye aku mane nak cari tenggiling???haha,paling senang kat zoo laa..tapi sape laa berani pegang tenggiling tu..sisik keras ngalahkan sisik ikan..aku pon tak sanggup pegang..setelah diikat simpul mati maka jangan salah paham..tenggiling tu boleh jadi kete,motor,basikal untuk kontest ni..yang baru ke,lame ke boleh je..tapi yang orang panggil tenggiling ni biasenye yang da masuk kategori uzur laa..umur puluh-puluh tahun..tapi masih wujud..sesuai dengan imej tenggiling yang lasak..

Ayam dan Motor Buruk HDR




OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

14 comments:

Eady Minn said...

hahaha..lawak rr..sampai nak kena buat entry khas mari mengenal tenggiling..wakaka..

Mario said...

klu bas lama bole tak...tenggiling besau punya...ekeke

Chuu Muqhlis said...

tenggiling tu kenderaan ye cikgu :P

yui92 said...

mana tenggiling? =p=p=p

Saif Sulong said...

susah gk nak cari tenggiling ni. hehe

Miszyuyu said...

jaya =) neh ke tenggiling?

jaya jr said...

eady minn:haha..mesti..demi memperbetulkan salah anggapa orang ramai..haha

mario:haha,klo bas lagi laa bertambah OK..yang cabuk2 macam metrobus ngn rapidKL..haha

chuu:ye anak-anak..kenderaan yang disifatkan sebagai tenggiling..muahaha

yui:haha,tu tenggigling..sebelah ayam..hik3

haha:125 pon tenggiling jugok..nuovo pon tenggiling jugok..blade 250 pon tenggiling jugok..hihihi

yuyu:haha,secara kiasannye ni laa lebih kurang..klo tenggiling yang betol memang penjaga zoo je yang ade gambar bersama tenggiling kot..haha

auny aizie said...

tenggiling adalah haiwan yg paling menyeramkan selain daripada lipas yang terbang terbang tu

~Nana 귀여운~ said...

LOL, tenggiling ayah saya ialah van bur0k yang selalu hanta surat2 khabar lama...hahaha..lawak.

Dewataraya Anumerta said...

nii ader unsur perlambangan ke hapa ni??..hahaha, tak ley trima hakikat dh nie smpai terjatuh akak dr kerusi...ahaha, tension2!..hahaha

Elie Lily said...

owh..macam gini rupanya tenggiling! hehehe

jaya jr said...

auny:haha,memang aa..tengok sisik die laa tebal mane..haha

nana:haha,xpe..yang buruk tu laa selesa kate orang..langgar2 lubang bonggol pon xpe..hihi

dewataraya:haha,unsur kiasan je..entah laa,belajar dari orang laen jugak hal tenggiling yang disamakan dengan kenderaan ni..haih...jatuh ke kak?sori2.hik3

ekie:haha,camni laa tenggiling..kui3..tenggiling robot

Web MDMK said...

Kendaraannya unik sahabat

Mira Zaini™ said...

ooo..baru tau tenggiling tu ape...igtkan jenis suke haiwan2 tadi~ =) ley g zoo selalu~