Thursday, June 16, 2011

mengapa BERSIH boleh dilaksakan?

salah satu sebab mengapa depa tak boleh nak marah bile ade rakyat nak laksanakan BERSIH..time depa  buat boleh,tapi time kami nak buat tak boleh..terus terang aku kate.buat malu je ade gambar pegang sepanduk bela Utusan..ape pon tak boleh..

ape yang boleh aku kate,aku sedih,frust,kecewa dikelilingi oleh pemerintah dan pihak berkuasa yang langsung tak adil..memilih bulu dalam membenarkan sesuatu perkara..kenape?takut hilang kuase ke?takut hilang kuase memerintah laa betol-betol..senangkan rakyat..bukan susahkan rakyat..slogan langsung tak seiring dengan perlakuan..pastu bile rakyat nak berusara tak bagi..ini bodoh sombong namanye..

himpunan aman tanpa senjata merupakan kebebasan yang dijamin dalam perkara 10 Perlembagaan Malaysia dan perkara 27 Akta Polis yang memperuntukkan kuasa kepada polis untuk mengawal selia perhimpunan, perjumpaan dan perarakan

***berbuat adil laa dalam sesuatu perkaran klo nak hidup sejahtera didunia dan akhirat..betol,minyak 97 dah turun seposen,tapi banyak lagi beban rakyat tanggung..mansuhkan tol dekat tengah bandor,rakyat pinggir bandor dapat ape?ape pon tak boleh kate jambu..harga gula yang rakyat pinggir bandor guna tak nak turun ke?BERSIH perlu dilaksanakan untuk memastikan pilihanraya yang telus dan adil tanpa campur tangan SPR mahupon polis yang sedia maklum menjadi konco-konco pihak yang inginkan kemenangan walopon rakyat dah kalahkan mereka..pilihan ditangan RAKYAT..bukan mereka yang patot kawal RAKYAT untuk menang..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

10 comments:

LUTFI SYAFIQ said...

aku suka entry ni. ! bijok!

yaya_flanella said...

gulp. serius bagus entry macam ni.

Mohamadazhan.com said...

haha...terbaik bro..kasi tambah garam kaw lagi..hehe

Mario said...

hehe...aku sokong...

jaya jr said...

lutfi:ok..terima kasih banyok..hehe..tapi ade gok orang kate dok bijok..nasib mu kate bijok..sedak2

yaya: =),TQ

azhan:haha,sila-sila,tak cukup lagi ni..kui3

mario:hehe,OK,nice mario..

Eye_nee said...

Bosan dgn dolak dalik dan timbangan berat sbelah DACING depa ni ..kalau rakyat APE PON TAK BOLEH kalau depa APE PON BOLEHHH....semuga BERSIH dapat diteruskan...jgn asik nak menghentam jer cuba dengar apa yg rakyat minta melalui BERSIH ni...

Roti Telur said...

be end

zetty said...

that's true..definitely look unfair.mmg xkena lgsg dgn slogan 1 m'sia 2 (yes!finally dpt b'suara coz dh msuk umur mengundi heheh)

jaya jr said...

eye_nee:haha,memang betol tak adil..kejenye nak maen jalan belakang yang tak BERSIH je..masu tido,makan,minum nak pulak BERSIH

roti telor:dalam bahase ganu,berat nanang pon BN jugak..haha

zetty:memang diorang cakap tak serupa bikin..selalu memperbodokan rakyat..dah masuk umur mengundi pon yep..tahniah2..kui3

Nur Hawa Mohd Zin said...

rakyat skunk dah ramai yang buka mata dengan isu politik dan ini yang kerajaan dulu laung2 kan..mahukan generasi muda dan pemimpin muda..bila anak muda mula berfikir dan menceburi bidang politik mereka lebih nampak baik dan buruk...so jangan salahkan rakyat kalu undian tidak memihak pada mereka...heheh...jangan marah na...