Wednesday, June 8, 2011

bukan entri kotor 18sx

cermin tingkap kat sekolah..tingkap macam ni senang pecah,senang masuk pencuri

menatang ape itu wordless wednesday aku tak tau..tapi 2 patah perkataan tu je yang aku nampak arini..selalu je ade yang mereka-reka..hebat sungguh otak kurniaan Allah ni berfungsi..tapi cam tak bes je kan klo fungsi otak untuk lebih cakna terhadap kebersihan tak dipraktikkan..menyusahkan orang laen lagi laa..haha,tajuk je panas kan..skali-skale tarak hal kot..tapi isu kotor sampah-sampah.ni boleh bikin panas gak..

bilik aku kali ni dekat dengan jamban yang tak harmoni..selalu je ade orang membuat kotor dalam jamban..paling top sekali gunting rambut dalam jamban pastu taknak bersihkan..bengang jugak kekadang..tapi tu laa,semua da besor panjang,sendiri mau ingat laa..mak cik cleaner pon bersih jamban seminggu sekali..kebetolan die datang bersihkan jamban kelamrin,aku terus tulis atas kertas,tampal tepi jamban..JAGALAH KEBERSIHAN TANDAS @ JAMBAN KITA..saje,buat peringatan bersama..

***mama aku ade cakap,negara Mat Salleh,Europe,Korea tu cantik-cantik sebab dikurniakan untuk rakyat mereka yang pembersih..klo dapat kat rakyat malaysia,indonesia,bangla kompem banyak sampah..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

12 comments:

amna said...

salamualaik..

haha, ingatkan wordless tadi tapi bila tengok ada pula discriptionnya :D

p/s : bukan semua rakyat malaysia tau. haha

k a k L a m p said...

tapi malaysia okay lagu.. yang tak sanggup tuhbangla.. erghhhh

Nur Hawa Mohd Zin said...

Kalu semua ada sikap sama..iaitu integriti dan sivik yang tinggi...insyaAllah

Hanis Atikah said...

salah satu sbb tandas kotor pn.. sbb kte gne air.. luar negara.. dyorg pakai tisu. jadi xde la air bertakung.. huhuhu.. tp yg penting bergantung pada diri sendiri jugk...

waRDah a.k.a QiQi said...

huhu~ jr.. adeh~ betullaa... dashboard ni penuh ngn wordless wednesday nuh.... takleh laa... nk ckp byk jek... hahahaha~

welll, nasib lah kan.... da name pon lelaki.. ahaks!! :p

Rozuan Ismail said...

mungkin entri tak guna banyak perkataan.pakai pic je.

Sunah Mohammad said...

eh, banyaknya wordssss~~~~ :p

jaya jr said...

amna:haha,tak paham lagi wordless wednesday tu..tapi betol laa,bukan semua rakyat malaysia

kak lamp:haha,bangla ni jenis tak pakai deodorant..susah3..

kak hawa:sokong3 =)

hanis atikah:huhu,tu laa,mungkin sebab guna air kot..tapi klo kene cara takde hal punye

qiqi:haha..wednesday full of word..ubah setting hari rabu..kui3

wan:agaknye laa kan..senang jugak update camtu

sunah:hehe..tak bes klo takde words..kui3

Fathiah Hamim said...

erk. mak cik cleaner bersih once a week? serious?

jaya jr said...

bahagian jamban laa..koridor ke,longkang ke,keliling hostel ke,hari-hari diorang buat

nuriz said...

betul tu byk negara luar yg bersih dan cantik tapi malaysia kebanyakan muslim tak jaga kebersihan, tandas kat masjid pun kotor

Sang Harima said...

Saya bukan apa Mat, nak bagitau, Indonesia sebenarnya dah belas belas kali lagi bagus dari rakyat Malaysia. Tak percaya, boleh pergi sana. Cuma yang datang Malaysia ni yang jenis kampung kampung.

Thailand, kita tak payah cerita la..

Ok, cukup sekadar kita banding dengan kita punya jiran sudah, tak payah menerewang jauh ke Eropah..hehe