Sunday, July 31, 2011

belajar niat puasa ramadhan


InsyaAllah,esok kite semua ni klo berkesempatan akan mula berpuasa..excited ramai-ramai meh..ingat balik pelajaran-pelajaran puasa yang lame..tapi tahun ni yang buat pengumuman bukan pakcik ni dah,pakcik ni da bersara..macam mane laa pakcik laen agaknye..klo ikutkan,dari kecik memang sinonim dengan pak cik ni je kan..tapi takpe lah,pak cik ni pon nak rehat jugak..lame dah die buat keje ni..hik3..

pastu pulak,niat puase ni sape ingat tak ingat boleh laa per'ingat' balik..jom dengar lagu Raihan ni..klo sape nak tau lagu Raihan ni jenis die tak cintan-cintun..die banyak macam mengiramakan zikir-zikir je..bagi kite semua minat dan mudah nak ingat Allah..lagi-lagi dalam bulan puasa..sangat baik untuk dihayati..


klo kluo pengumuman yang jenis dalam Senario lagi tu boleh tahan jugak laa lawaknye kan..pakai songkok pon senget siap ade teropong lagi kat sebelah..


Ramadhan sudah hampir tiba.... Adakah anda sudah bersedia utk:

1. Kurang Online FB -----> Sentiasa Online dengan Allah
2. Kurangkan bca mesej mmber -----> Banyakkan baca mesej dari Allah (Quran)
3. Tidur lewat -----> Tidur awal untuk bangun qiam
4. Duduk depan TV & laptop -----> Duduk di masjid beri'tikaf

Rebut peluang yang ada.. Ayuh bersama berazam melakukan tranformasi.. (",)

OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

5 comments:

M Fizan said...

ayuhlah kita tingkatkan amal ibadat~~

Aidatherockstar ! said...

Selamat menjalani ibadah puasa :D

Ezay Hadry said...

Selamat berpuasa
malam ni sape lah buat pengumuman tu ek..hehe

Eyka said...

selamt berpose awk..jgn lupe bgun sahur tau! hehe:P

jaya jr said...

salam ramadhan untuk semua yg disini..blogiing2 jugak tapi puase datang jagan samapi terabai kan..huhu..same2 kite ingatkan sesama muslim