Skip to main content

big spender???


smlm aku kua jln2..mmg aku da plan sbb minggu lpas mmg x kua sbb maen bola punye pasal..aku ni jenis yg suke kua awal..tp klo awal sngt,mmg aku kne jln sorg2 aa..pasal mmber2 aku slalu tunggu matahari atas kpale klo nk bangun tido..so,da bangun awal,aku siap2 laa ape yg patut..buat keje hostel cket,tngk buku cket,pegi sarapan,bergitar ngn pegi bank wat kua duit..pagi smlm,tu aa skop perbuatan aku..tunggu punye tunggu pkol 11 yg da dekat pkol 12,bru ade sorg yg bangun..boleh laa..aku ajak die kua,die stuju pas2 kami set destinasi nye..

destinasi yg dituju hanyalah sunway pyramid..niat asal nk pegi timesquare,tp kebetulan mmber aku yg blajo kt jengka ajak lepak kt c2,so x pegi kt timesquare..mcm hari2 terdahulu,sbg pengguna setia public transport,aku tunggu laa bas2 itu menjemput aku..hari smlm,drebar2 bas melakukan satu perkiraan yg baek..aku kua j pagar,bas da ade..bkn satu,2 pulak tu..haha..naek bas j,mmg ade laa awek2 tmpat aku belajar..tp yg ade dlm bas yg sme ngn aku ni,bkn taste aku..jadik aku buat x tau j..aku sembang ngn member aku j danial namenye..haha..

smpai j sunway,kedai 1st yg dimasukin ialah topman..pehh,ade sale..klo baju tu boleh laa nk usha,tp jeans die sumpah mahal..klo aku betul2 xde mnde laen nk beli bru aku carik jean topman..tp smlm ade satu jeans yg harge die jadik rm65 lpas sale..aku agak tertarik..ade satu 2 j yg las..saiz mmg da saiz aku,30..tp ntah mcm mane,aku reserve dlu..aku pegi round tmpat laen dgn harapan nk jumpe yg lbih baek..aku usha gk kasut ngn baju..mmg ready nk beshoping ni..haha..smbil jln2,kami usha gk tiket wayang..xtau nk tngk adnan sempit k,spy next door..las decision,beli laa spy next door..pkol 5.30 petang..da setel yg 2,aku pegi dkat kwan yg blajo kt jengka tu(joe)..die jenjalan ngn awek die..lunch kt ciken rice shop..aku pn lapor gk..rezeki aku datang bergolek2..haha..joe blanje aku ngn danial mcd..ahaha..mmg bes..tyme aku mkn tu bnyk gk kiteorg b'bual..sambil tunggu kedatangan cesc ngn butip..diorg smpai kami sambung jln lg..

ni baju baru ku..



yg TERbeli..haha

aku jln,aku pegi dkat romp..ade satu kemeja plain yg mmg aku carik..cutting fit..aku beli sbb td mase window shopping,aku da try..warne putih j..da bayor,aku pegi kedai seterusnye..tup2,TERbeli spasang kasut pulak..dush2..haha..kejap j akaun wallet aku berkurang..tp xpe kot sbb mnde2 ni mmg da berada lame dlm bajet 2010 yg dibuat bberape minggu lalu..smpai 5.30 kami masuk panggung..tngk spy next door pn ok gk..aksi komedi yg dibuat jackie chan mmg 1st class..budak2 yg blakon dlm cite ni pn cute ngn comel j..haha..mmg gelak j manjang dlm panggung..turn adnan sempit nnti x tau la cmne..sbb cite tu lg lawak kot..abis cite,smayang maghrib,dinner kt kedai mamak..hajat nk tngk full match terengganu lwn selangor..tp kdai tu pasang piala FA..so lpas mkn j,bla terus..sambung tngk kt hostel j..terengganu menang 4-0..mmg terbaek ah..hahahaha

overall,hari smlm,aku blanje bnyk..hujan xde,ribut xde,aku pegi shopping..nk kne cover blik ni akaun bank..aku tau parents aku boleh membantu..hihihi..ok lah,setel 22.01.10..tatatititutu..

p/s:rase rugi x pegi timesquare sbb mungkin terjumpe seseorg kt sane...hahaha

Comments

Ibu Ammar said…
cantik beb kasut tu, ni yg wat aku nak ushar sunway piramid gak nih..adei

spyn next door best?..ish. nak nengok,
jaya jr said…
haha..trimas..
jgn jeles yekk..
tp spy next door mmg bes..
jan.naimah said…
camtek kasot tuh.xrugi bli :D

Popular posts from this blog

pengalaman berbasikal di Taman Botani,Bukit Cerakah

tempat ni kat Shah Alam..nak masuk kena bayar RM3..yang part nak pusing-pusing kayuh basikal tu ada 2 jenis..basikal baru kena bayar RM5 untuk 1jam pertama lepastu tambah RM1 untuk jam-jam seterusnya..basikal ala-kadar pon ada jugak,murah sikit bayar RM3 satu jam dan tambah RM1 untuk jam kemudiannya..untuk berpeluh tu senang sangat sebab ada naik turun bukit..taman haiwan ada,kuda ada,rusa ada..banyak jugak laa bendanya yang boleh di tengok kat dalam tu..kitoran pon tak sempat nak round habis sebab masuk free atas tiket volunteer..bizi buat keje..kah3..tapi yang penting boleh try sj4000 sambil kayuh basikal..   *** untung jadi volunteer sampai ke makan minum,pengangkutan pon free jugak..kakaka

perangai orang terengganu

klo sebut perangai org ganu ni macam-macam persepsi atau pandangan boleh keluar..orang ganu sesama org ganu berpandangan laen,orang luar ngn org ganu punya pandangan laen..tapi tu laa,klo boleh kite jangan amalkan menilai seseorang pada pandangan pertama..jangan mengadili sesebuah buku melalui kulit luarannya.. aku hari ni nak highlite dari segi percakapan je..secara realiti klo sape-sape asal ganu tak pon menetap lame kat ganu,die akan tau org ganu ni cakap agak kasar lah..klo nak sound sape-sape,tak maen jenis-jenis volume 5 ni..nak sound bagi terus volume 100..kate biar terasa..klo tak terasa,memang takde kesan,masuk telinge kanan kluor telinge kiri.. contoh mudah org KL klo melenting sikit sebut 'sial'..macam Zizan sebut dalam KL Gangster..'eh sial lah,puiii'..Zizan ni pon satu hal,asal ganu tapi sebut-sebut sial..klo org ganu amalkan sebut 'sial' macam Zizan tu kompem kene kutuk balik ngn member-member..org ganu takde istilah sial-sial ni,klo marah bias

lelaki dan motor besar

bile kite cakap pasal motosikal ni,pon kite boleh tengok orang tu jenis macam mane..haha..motor laa macam mane pon,kecik ke,besar ke,super besar ke asas die tetap sama..tayar depan satu,tayar belakang satu..yang special case nye untuk OKU..ade kene tambah roda lagi dua jadi roda tiga..memang pandai sape yang reka motor ni..sampaikan semua orang nak ade motor.. tapi zaman dah berubah,dulu klo sape-sape ade kapcai,kire mantop laa tu..awek kompem lambai-lambai je tunggu kat hentian bas(macam cite P.Ramlee)..pakai baju semat-semat sikit,memang ade laa yang sangkut..tak bawak pegi jauh pon takpe,asal boleh pusing kampung seround dua pon jadi laa..haha.harini da tukar,awek tunggu yang naek superbike pulak dah..yang berasap ekzos bocor tu,tak tau laa bile nak kene lambai..sebab superbike ni da berlambak-lambak orang malaysia pakai..awek malaysia skang ni pon jenis mat salleh..klo lelaki pakai superbike je diorang kate "eh,hot gile mamat yang naek superbike tu,style laa"..pastu bi