Sunday, July 1, 2012

penjual pistol bubble


kadang-kadang terharu,kadang-kadang kite rase tak selesa,kadang-kadang kita rasa nak tolong..itu memang fitrah manusia..sedangkan orang asli kat dalam hutan pon pandai tebang pokok nak buat kraftangan sebab nak cari rezeki..inikan pulak orang kat tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur..kos hidup tinggi..lagi laa macam-macam diorang buat untuk cari rezeki..tapi orang kata,sebaik-baik rezeki adalah rezeki yang halal..

selalu kite jumpe orang macam ni..tak kurang yang jenis jual DVD dari meja makan ke meja makan..klo yang jenis warak,orang ganu panggil jenis 'juruh' akan jual ayat-ayat quran,kamus-kamus arab,buku panduan agama..jujur cakap,bukan nye tak nak tolong,tapi kadang-kadang benda tu kita dah ade..tak pon tak cukup bajet..klo dah macam tu solusinye senang je,derma ikhlas..bagi sekadar termampu..kite tak dapat tolong banyak,tolong sikit pon takpe..

tapi klo kite tolong tengok je,takpe jugak..disebalik tengok tu,mungkin terdetik kat hati kita nak rase syukur dengan ape nikmat yang Allah dah bagi kat kite ni..kite kena ingat,kesusahan itu ujian,kesenangan tu pon satu ujian..Allah memang jadikan kita ni untuk bagi kita ujian..

***hari ni jalan-jalan ronda KL,macam-macam jenis gelagat boleh tengok..masuk Lowyat je menggila orang duk promote Samsung S3 ngn Galaxy Note..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

4 comments:

Syakir Rahman said...

betul tuh...btw, pistol ni bynk photographer guna tuk wat efek buih2 kt gambr. :)...

Miss Sue said...

cantik laa pistol buih tu.. nak satu boleh ? wu3 :D .. at least dorang berusaha cari rezeki dan bukan hanya menunggu rezeki tu jatuh bergolekk kan ?? :')) ..ape pun sue respect orang yg macam ni .. tak kira kerja ape sekalipun dia buat yang penting kerja yang halal :D

Sang Harima said...

Alhamdulillah.. Bangsa peduli..

jaya jr said...

syakir:haha,tapi x pernah buat pon lagi efek buih2 ni

sue:haha,kene beli sendiri laa kat pasar malam..kui3

SH: =) =) =)