Friday, March 2, 2012

salam jumaat : mari baca


tup tup da sampai pon bulan 3 untuk tahun 2012..sekejap je mase berjalan..mase berjalan ni bukan macam manusia..manusia jalan ade jugak tau nak rehat,nak minum air,nak solat,nak makan..tapi klo masa yang berjalan,die jalan memang tak henti-henti..walopon bateri jam habis tapi secara azali masa tu tetap berjalan..senang sebut yang masa ni sangat penting,sangat mahal macam perumpamaan masa itu emas..sedetik lebih masa ke hadapan sedetik lebih kita hampir kepada kematian..

***alangkah rugi nya klo malas baca Al-Quran dah tu pulak nak bace buku-buku sejarah islam,buku agama pon malas..klo aku pernah buat macam ni,aku pon turut sedih kat diri aku sendiri..tapi manusia boleh berubah..bukan senang nak jadi baik tanpa usaha..dengan usaha takde yang mustahil..
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

4 comments:

Aishah Jahirah said...

yep...sekelap je masa berlalu...dah msk bln mac.

Nasuha Suhada said...

:)

Sang Harima said...

Wow..

Meet Uncle Haire said...

couldn't agree more... masa mengalir mcm air..