Tuesday, July 16, 2013

mak nga

Ihya Ramadhan..2 patah perkataan yang terkandung dalam mesej kiriman saudara muben dan pimok yang aku tak sempat nak baca..bateri talipon buat hal,minyak kereta yang rugi..pagi tadi siap-siap macam biase nak masuk kerja..dalam kepala memang pikir rutin hari ni lebih kurang je dengan rutin semalam..tapi sangkaan tak mengena..mesej Ihya Ramadhan tu rupenye dah jadi intipati penting dalam jadual kerja hari ni..supervisor ajak pergi ceramah dekat head quarters..Ihya Ramadhan tu dalam erti kata bahasa melayu ialah ambang Ramadhan..setelah diberi penjelasan,atas faktor kekangan masa,walaupon dah 7 hari puasa,aku terima seadanya bahawa tajuk program tu Ihya Ramadhan..

program ok,ustaz bagi ceramah ok,hadirin hadirat ok,makwe-makwe prektikal pon ade yang ok,cuaca ok,semua ok lah..lebih kurang 2 jam jugak pung pang pung pang dalam bilik berhawa dingin tu..rase kerdil je diri ni kalau nak banding dengan orang-orang yang puasanya baik,ibadahnya banyak,sedekah lagi,qiamnya lagi,khatam quran pulak tu..tapi dalam suasana nak insaf tu,sempat jugak aku pekena kendi krah..tapi takpe lah,yang sebaiknya kita tahu apa kelebihan Ramadhan dan rebut peluang yang Allah bagi untuk bertemu dengan Ramadhan tahun ni..aku sedut info ceramah tadi seadanya dan kongsi-kongsi di laman twitter..semoga Allah bagi pahala..amin

***jarak dari rumah nak pergi head quarters lagi dekat daripada jarak dari rumah nak pergi pejabat..kalau bace mesej tu awal-awal kan bagus..tak pasal-pasal jadi mak nga pagi tadi
OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

No comments: