Monday, July 8, 2013

kuih-muih pilihan di bulan Ramadhan

tok aji serban
seri muka
tepung pelita
lompat tikam
popia
onde-onde
puteri mandi
locong
kuih bulu
kuih cara
penganan


orang kita terbiasa yang Ramadhan ni bulan yang seronok untuk makan,tapi kita ni manusia kalau terlebih makan,tak larat nak buat solat sunat terawih..yang terbaik ialah bersederhana..sama-sama kita ingat-mengingati..kadang-kadang kita lupa,dalam masa kita duk membazir,seorang ustaz pernah bagitahu kisah orang di Somalia yang bertanya "Adakah puasa kami diterima sedangkan kami tidak bersahur dan berbuka?"

ade lagi ustaz yang pesan,sehari sejenis kuih,cukup 30 hari insyaAllah lepas lah semua hajatnya..kalau nak jugak banyak jenis kuih beli seringgit dua tapi campur-campur..kalau seringgit 3 keping kuih,dah dapat 6 keping..pergh,jimat pulak tu..kompem syaitan yang dah kena ikat pon menangis,meleleh air mata bile tengok kite tak membazir..

***ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna,agar dapat ku lalui dengan sebaiknya

OK DA SELESAI BACE,NAK KOMEN BOLEH,NAK LIKE PON BOLEH

www.tips-fb.com

No comments: