Skip to main content

konvo oh grad



salam syawal ntuk pembace pos ni walopon syawal tinggal lg 6 hari j..dgn tinggalnye syawal beberpe j hari lg,tp open house ttp jalan...smpai ari las pon boleh jd ade lg open house..hbat btol rakyat malaysia sambut raya...tp kali ni aku bkn nk ckap psal raye...tp pasal graduation..taun ni j aku pegi 2 majlis konvokesyen...1st aritu mase bln 8 dlm 2-3 minggu lg nk puase...yg tu konvo kakak aku,dkat UPSI,tg.malim..ok laa jgk majlis tu..walopon hujan lbat smpaikan para graduan kne diangkut pkai bas ntuk k dewan konvo{pdahal diorang ngade2,tkut kne hujan},tp mjlis ttp diteruskan..yg UPsi ni xde lah terkesan sngt kt aku,tp yg aku pegi due ari lpas bleh jadik.

11 oct yg lalu(ahad),aku pegi konvo mama aku kt uia gombak...bertolaknye shari sblom tu lah sbb da tempah satu hotel kt kepong..slalunye tmpah kt otel murah2 j klo pegi kl,tp kali ni sbb mama aku yg konvo,nk class laa ckit..hihi..smpainye kt crystal crown hotel 2 dlm pkol 6..perjalanan sume lancar dr terengganu,cume bile da msuk gombak,slow ckit sbb org bru blik keje..da check in,mandi2,smayang2,perut pon meminta diisi..lalu kami sekeluarga berjalan k kdai mkn berhampiran ngn hotel..mkn besar jgk kami pd mlm tu..gembira nye bkn kepalang..haha..penat punye psal,ntah knape pdahal bkn bawak kete pon,aku pon tido awal laa jgk mlm tu..aircond hotel kemain sejuk lg..slamat ade sweater yg aku bwak dlm beg..

esoknye,bangun awal ssb nk sarap kt hotel..habis aku bedal..time mkan tu laa jgk ade kekonfiusan berlaku..aku da target satu masakan daging nih..name die beef bacon..aku x kisah pon psal bacon tu..bile 64 perkataan beef j.aku bedal tros..bkn msuk mulut,ltak dlm pinggan..tup2,tetibe adik aku ckap bacon tu swine@babi..terkedu aku seketika..lalu aku buang trus..tp aku tngk melayu laen rilek j mkn mnde alah tu..aku pon gune 'concise english' yg ade dlm nset aku..bacon mmg berkait ngn babi pon..aku pon no cmment laa..pas aku kua dr cafe tu mama aku bgtau,konsep yg digunakakn di situ mcm daging salai laa lbih kurang..haha..x merase laa aku mnde alah tu..

dlm pkol 11,gerak aa pegi gombak..aku x teruja sngt sbb da slalu msuk c2 time nganto mama aku dlu..time smpai tu bosan laa jgk..x tau nk wat pe sbb mama aku punye sidang petang..die xpe aa duk sembang2 ngn kwan2 die..aku pon round laa dkat2 area dewan konvo die,kt tmpat jual bunge..pastu datang laa sorag mamat mane ntah,bg bunga free sejambak..klo awek xpe laa jgk..aku da ckap tanak,die bg jgk..aku pon konfius laa..bunge da laa mhal sbatang2,tetibe lak aku dapat free..lawak2..pastu aku pon blah aa tros dr c2,bg bunge tu dkat mama aku..die pon heran,cmne aku bleh dpat bunge tu..haha..ptang tu,pkol 2,graduan msuk dewan..aku pon lg x tau nk wat pe..konpem laa lame gile..slamat ade pesta konvo..bleh laa jgk jln2,cuci mate..aku pon bkal masuk c2 gk lpas ni..insyaAllah..boleh laa usya2 tempat..

tp satu yg menarik psal uia(walopon security die bengom) ialah awek2nye..cun2 smuenya(biorpon kt laen masih ade)..pastu dressing pon ikut trend skang ni yg mcm yuna tu..aku bkn lah ape sngt,tp klo dpat awek cm tu,alangkah gembiranye di hati..tp aku sedo,aku ni bru laa 19,so tngk2 j boleh laa..tnguu laa aku besor3 ckit klo nk ngorat pon..haha..ari tu keje aku mkn ngn minum j..sbb x tau nk wat pe..mmber2 pon xde kt citu..senior ade aa..senior wat pe..ade2 mmber pon sorg j..funna pin..smpat laa jgk sembang2 skjap..da pkol 4.30,majlis blom abis ag,aku da penat..aku pon pegi j laa ntggu kt tepi dwan..naseb baek tnggu x lame..pkl 5 j da abis..time ni mmg sesak..merate org duk ambik gambor..x ketinggalan fmly aku ..hahaha..da sdh ambik gmbor,aku pon terpikir bahagie nye klo aku yg ade di posisi berjubah biru muda mcm kain bdk sekolah menengah itu..spanjang mase asyik senyum 64 gigi j..tnggu dpat kerje,bleh bli umah,kete dan mcm2 lg aa..

tp klo ditengok keadaan lecture kt uia 64 mcm ssh..tp aku akan cube sbaik mungkin..sbb mmg bes bile dh grad..bes3..aku pon da x tau nk tulis ape..asalnye aku nk bgtau j yg KONVO KT UIA HAPPENING GILE...die punya environment pon terbaik ooo..hahaha..wassalam

Comments

Popular posts from this blog

pengalaman berbasikal di Taman Botani,Bukit Cerakah

tempat ni kat Shah Alam..nak masuk kena bayar RM3..yang part nak pusing-pusing kayuh basikal tu ada 2 jenis..basikal baru kena bayar RM5 untuk 1jam pertama lepastu tambah RM1 untuk jam-jam seterusnya..basikal ala-kadar pon ada jugak,murah sikit bayar RM3 satu jam dan tambah RM1 untuk jam kemudiannya..untuk berpeluh tu senang sangat sebab ada naik turun bukit..taman haiwan ada,kuda ada,rusa ada..banyak jugak laa bendanya yang boleh di tengok kat dalam tu..kitoran pon tak sempat nak round habis sebab masuk free atas tiket volunteer..bizi buat keje..kah3..tapi yang penting boleh try sj4000 sambil kayuh basikal..   *** untung jadi volunteer sampai ke makan minum,pengangkutan pon free jugak..kakaka

perangai orang terengganu

klo sebut perangai org ganu ni macam-macam persepsi atau pandangan boleh keluar..orang ganu sesama org ganu berpandangan laen,orang luar ngn org ganu punya pandangan laen..tapi tu laa,klo boleh kite jangan amalkan menilai seseorang pada pandangan pertama..jangan mengadili sesebuah buku melalui kulit luarannya.. aku hari ni nak highlite dari segi percakapan je..secara realiti klo sape-sape asal ganu tak pon menetap lame kat ganu,die akan tau org ganu ni cakap agak kasar lah..klo nak sound sape-sape,tak maen jenis-jenis volume 5 ni..nak sound bagi terus volume 100..kate biar terasa..klo tak terasa,memang takde kesan,masuk telinge kanan kluor telinge kiri.. contoh mudah org KL klo melenting sikit sebut 'sial'..macam Zizan sebut dalam KL Gangster..'eh sial lah,puiii'..Zizan ni pon satu hal,asal ganu tapi sebut-sebut sial..klo org ganu amalkan sebut 'sial' macam Zizan tu kompem kene kutuk balik ngn member-member..org ganu takde istilah sial-sial ni,klo marah bias

lelaki dan motor besar

bile kite cakap pasal motosikal ni,pon kite boleh tengok orang tu jenis macam mane..haha..motor laa macam mane pon,kecik ke,besar ke,super besar ke asas die tetap sama..tayar depan satu,tayar belakang satu..yang special case nye untuk OKU..ade kene tambah roda lagi dua jadi roda tiga..memang pandai sape yang reka motor ni..sampaikan semua orang nak ade motor.. tapi zaman dah berubah,dulu klo sape-sape ade kapcai,kire mantop laa tu..awek kompem lambai-lambai je tunggu kat hentian bas(macam cite P.Ramlee)..pakai baju semat-semat sikit,memang ade laa yang sangkut..tak bawak pegi jauh pon takpe,asal boleh pusing kampung seround dua pon jadi laa..haha.harini da tukar,awek tunggu yang naek superbike pulak dah..yang berasap ekzos bocor tu,tak tau laa bile nak kene lambai..sebab superbike ni da berlambak-lambak orang malaysia pakai..awek malaysia skang ni pon jenis mat salleh..klo lelaki pakai superbike je diorang kate "eh,hot gile mamat yang naek superbike tu,style laa"..pastu bi