Skip to main content

cuti sem ku yg biase2 j...

assalamualaikum..kwn2 yg duk kt umah,cmne cuti???ok x???pejam celik,pejam celik,aku da stay kt umah 4 hari da..x tau laa mnde yg aku wat kt umah spanjang 4 hari ni..ari tu smapi2 j aku trus on9...x ckap bnyk..org pon mmg xde kt umah sbb ma ngn abah pegi ngajo,adik2 sume pegi skola..yg ade kkak aku j kt umah..tu pon mmg ssh nk bgun tdo awal pg2..area2 pkol 10 bru nk trun..aku bkn on9 ape sngt,tp skang ni bleh ckap yg aku ngah addicted ngn facebook..social network ni special cket klo nk banding ngn yg laen..klo dlu time skola2,lpas2 spm,duk tergilakn friendster,tp lpas ade mnde alah bernama fesbuk ni,mmg x terjenguk frenster tuh..dgn kuiznnye yg ntah pape,shoot out yg mcm2 jenis dan snang cite,mmg intresting a..

msuk ari kedua,tangan da teringin nk pegang stereng kete..kt umah aku,ade satu j kete reserve..kereta charade lame..mase aku skola rendah lg abah aku beli..tp x tau nk pegi mane ,jadik aku pon on9 dlu skjap,pastu buat rutin harian,beli surat kabor..kedainye dkat aje,tp da sbb nk bwak kete,pusing dlu ikut jln jauh cket,ambik2 angin pagi dlu,bru lalu dpan kdai newspaper..beli laa,xmhal pon..1.50 j kot..umah aku slalu beli berita harian..klo kt hostel slalu beli kosmo sbb ade harge ntuk dak2 u,70 sen..klo nk beli metro mintak maaf bebanyak laa ye..x minat sbb ade2 j penambahan citer..kdang2 2 melebih2 pulak..muke depanye pulak,ngalahkan berita utama..da siap beli paper,x tau nk wat pe..nk sarapan xleh sb puase 6..kt umah aku smue org puase 6..x bes aa klo x join sbb xde org masak jgk time lunch..puase laa same2..hari tu,aku on9 ngn tido j..smpai laa bukak puase berhidangkan homemade char kuey teow..mkn laa dgn sepuas hatinye..

keesokkannye bru aku pegi round bandor sbb aku mmg da jnji ngn shabat sebilik ku yg baru balik dr exam muet,ahmad..pegi bandor ari tu mmg dgn tujuan yg jelas..aku nk autor jeans aku ngn autor baju palah torres..ntah mcm mane,kkak die bli baju raye kt die aritu,tp terlebih besor pulak..ade laa kedai yg sedia menerima baju tersebut..bhgian sluo aku snang j sbb kt bastand tu ade berlambak2 kdai yg autor sluo..aku pon da ade satu kdai yg aku slalu pegi..da anto,tauke tu kate dtang ambik pkol 3..lalu aku dan ahmad mati akal ntuk menuju k mane slpas itu..lpas tu jgk aku ade rase bengang ngn penjual2 topup..sbbnye,klo nk topup 5 rinngit dan kebawah akakn dicas 50 sen..50 sen????bnyk tuu..si ahmad ni pulak,time shop keeper tu bgtau cm tu,teraba2 carik duit 50 sen sbb die nk topup 3 inggit j..kebetulan pulak,aku da gune syiling aku time nk byor parking td..naseb baek ade sorg makcik kt tepi ahmad yg bru lpas topup,bg die 50 sen..ahmad pulak trus ucap tq..lalu terlintas lah di fikiran ku,x sie2 kerajaan wat kempen 1malaysia..hari tu mungkin hari ahmad,esok luse mungkin hari aku pulak..lpas tu bru kami lepak kt cc..ahmad pon pegi cc sbb nk berfesbuking..aku pon x pham..hbat sangat k fesbuk ni aa???las2 kitorang maen fifa09..multiplayer,ahmad menang skali,aku menang skali..dh setel smue,aku blik umah trus..tido..

tyme hari jumaat pulak,umah aku ade wat mkn2 ckit..ntuk mk sdare aku ngn family die..sbb raye ari tu kn aku ngn family raye kt trg shari j..so,sbb nk jemput jgk mk sdare aku ni raye,buat laa mkn2 ckit ntuk die dan keluarge nye..boleh laa than..mama aku buat laksa ngn sate j..lg pon,raye masih ade..cume kemeriahan nye dh x terase sngt..lagu kt radio pon dh hampir xde,crite kt tv lg aa..hari ni,yg ade pon cume cite lemang si bujang sepah..lawak gile..mmg x slah diowang jadi juare raja lawak tu..aku da tngk cite tu bnyk kali pon,bleh gelak2 lg..hahaha

k laa,smpai c ni j update aku ntuk 4 hari pertama cuti semester 4 ni..ntuk kwan2,klo len kali umah aku ade wat mkn,aku ajak aa korang smue datang yep..wassalam..

Comments

Popular posts from this blog

pengalaman berbasikal di Taman Botani,Bukit Cerakah

tempat ni kat Shah Alam..nak masuk kena bayar RM3..yang part nak pusing-pusing kayuh basikal tu ada 2 jenis..basikal baru kena bayar RM5 untuk 1jam pertama lepastu tambah RM1 untuk jam-jam seterusnya..basikal ala-kadar pon ada jugak,murah sikit bayar RM3 satu jam dan tambah RM1 untuk jam kemudiannya..untuk berpeluh tu senang sangat sebab ada naik turun bukit..taman haiwan ada,kuda ada,rusa ada..banyak jugak laa bendanya yang boleh di tengok kat dalam tu..kitoran pon tak sempat nak round habis sebab masuk free atas tiket volunteer..bizi buat keje..kah3..tapi yang penting boleh try sj4000 sambil kayuh basikal..   *** untung jadi volunteer sampai ke makan minum,pengangkutan pon free jugak..kakaka

perangai orang terengganu

klo sebut perangai org ganu ni macam-macam persepsi atau pandangan boleh keluar..orang ganu sesama org ganu berpandangan laen,orang luar ngn org ganu punya pandangan laen..tapi tu laa,klo boleh kite jangan amalkan menilai seseorang pada pandangan pertama..jangan mengadili sesebuah buku melalui kulit luarannya.. aku hari ni nak highlite dari segi percakapan je..secara realiti klo sape-sape asal ganu tak pon menetap lame kat ganu,die akan tau org ganu ni cakap agak kasar lah..klo nak sound sape-sape,tak maen jenis-jenis volume 5 ni..nak sound bagi terus volume 100..kate biar terasa..klo tak terasa,memang takde kesan,masuk telinge kanan kluor telinge kiri.. contoh mudah org KL klo melenting sikit sebut 'sial'..macam Zizan sebut dalam KL Gangster..'eh sial lah,puiii'..Zizan ni pon satu hal,asal ganu tapi sebut-sebut sial..klo org ganu amalkan sebut 'sial' macam Zizan tu kompem kene kutuk balik ngn member-member..org ganu takde istilah sial-sial ni,klo marah bias

lelaki dan motor besar

bile kite cakap pasal motosikal ni,pon kite boleh tengok orang tu jenis macam mane..haha..motor laa macam mane pon,kecik ke,besar ke,super besar ke asas die tetap sama..tayar depan satu,tayar belakang satu..yang special case nye untuk OKU..ade kene tambah roda lagi dua jadi roda tiga..memang pandai sape yang reka motor ni..sampaikan semua orang nak ade motor.. tapi zaman dah berubah,dulu klo sape-sape ade kapcai,kire mantop laa tu..awek kompem lambai-lambai je tunggu kat hentian bas(macam cite P.Ramlee)..pakai baju semat-semat sikit,memang ade laa yang sangkut..tak bawak pegi jauh pon takpe,asal boleh pusing kampung seround dua pon jadi laa..haha.harini da tukar,awek tunggu yang naek superbike pulak dah..yang berasap ekzos bocor tu,tak tau laa bile nak kene lambai..sebab superbike ni da berlambak-lambak orang malaysia pakai..awek malaysia skang ni pon jenis mat salleh..klo lelaki pakai superbike je diorang kate "eh,hot gile mamat yang naek superbike tu,style laa"..pastu bi