Skip to main content

20 sen,10 sen

haha,da mcm ape style ambik gambor..tp xpe ah

mcm biase,saat berganti saat,minit berganti minit,jam berganti jam,hari berganti hari..pas2 da ckup 12 bln,giliran tahun pulak ambik turn nk kne ganti..mlm ni,khamis mlm jumaat yg mulia,thun 2009,tahun yg penuh dgn mcm2 kontroversi tp bkn dr aku akan melabuhkan tirainye..klo kite tngk tv,mst ade rancangan yg dibuat ntuk highlite ape2 yg penting mcm malaysia menang emas bola kt sukan sea ari2 dn mcm2 lg..aku malas nk tulis bnyk..haha..same goes 4 me..bnyk mnde terjadik sepanjang 2009..dr sekecik2 perkare,smpai laa yg penting2..aku pn xleh nk list aku rse..tp pd firasat aku,aku agak berubah..cket j,xbnyk...masih mcm dlu..haha..perasan betol..

sepanjang 2009 jgk,aku ngn mmber2 kt blik aku mahupon blik laen semakin akrab..mcm cekelat hacks dan pembungkusnye..tp bile aku cakap pasal cekelat hacks aku akan teringat satu kisah mase aku kt sekolah dlu..ade laa sorg cg aku,mase tu dlm kelas,die cg pjk(pendidikan jasmani dan kesihatan) tp dlm mse yg same mampu menagjar sejarah..die tnye budak2 dlm kelas aku..

"ape maksud disebalik cekelat hacks tu?"

bdk2 ni muka blurr..x tatau po..skadar pembungkus j aa..pastu cg pon bg jawapan.

"maksudnye hanya aku cinta kau seorang..cg dlu klo nk usha awek gune skill ni aa"

aku ngn mmber2 pon gelak j..boleh pakai jugak skill ni,gula2 hacks murah j..seposen 2 bijik..doploh sen 4 bijik..tp sampai skang ni aku masih blom aplikasi lagi..bile laa agaknye aku nk guna skill tu..trpikir jgk kdang2..taun 2009 da nk abis mlm ni..mungkin tunggu taun baru kot..hahaha..lg pn org kate awek klo yg datang sndiri bru bes..klo yg dicari2 ni biase x dapat pon..

mlm ni pon aku x tau nk wat pe..nk kluo takot duit abis bnyk sngt..mcm weekend ari tu..aku plan nk kluo bli baju kemeja putih ngn jam j..las2 aku pegi beli sweater..lari terus budget aku..tp pd pandangan aku sweater tu mmg stylo..warne putih..yg aku pkai dlm gambor kt atas..lg satu aku mmg suke kumpul mnde cmni..kumpul spek,kasut..haha..klo xkene tempat,mmg pokai laa..tp stkat ni alhamdulillah,masih lg mampu bertahan seperti biase..aku harap dgn kedatangan tahun baru,hobi ini msih boleh diteruskan disamping hobi2 laen..haha..

untuk semua,selamat tahun baru dan dengan semangat dan azm baru 2010,kite same2 memajukan diri untuk agama,bangsa dan negara..sekian..

Comments

cutie gurl said…
cg asman kah??hahaha..taun baru neyh ley ar aplikasi kan yer..hek3..selamat taun baru..smoge sgaleny baru bersama ngan azam yang baru dan bernas juga..heee
jaya jr said…
mmg cg asman pon..
hihi..
kdang2 pkir2 ok gk bergaul dgn beliau..
pale gile2..
haha..

Popular posts from this blog

pengalaman berbasikal di Taman Botani,Bukit Cerakah

tempat ni kat Shah Alam..nak masuk kena bayar RM3..yang part nak pusing-pusing kayuh basikal tu ada 2 jenis..basikal baru kena bayar RM5 untuk 1jam pertama lepastu tambah RM1 untuk jam-jam seterusnya..basikal ala-kadar pon ada jugak,murah sikit bayar RM3 satu jam dan tambah RM1 untuk jam kemudiannya..untuk berpeluh tu senang sangat sebab ada naik turun bukit..taman haiwan ada,kuda ada,rusa ada..banyak jugak laa bendanya yang boleh di tengok kat dalam tu..kitoran pon tak sempat nak round habis sebab masuk free atas tiket volunteer..bizi buat keje..kah3..tapi yang penting boleh try sj4000 sambil kayuh basikal..   *** untung jadi volunteer sampai ke makan minum,pengangkutan pon free jugak..kakaka

perangai orang terengganu

klo sebut perangai org ganu ni macam-macam persepsi atau pandangan boleh keluar..orang ganu sesama org ganu berpandangan laen,orang luar ngn org ganu punya pandangan laen..tapi tu laa,klo boleh kite jangan amalkan menilai seseorang pada pandangan pertama..jangan mengadili sesebuah buku melalui kulit luarannya.. aku hari ni nak highlite dari segi percakapan je..secara realiti klo sape-sape asal ganu tak pon menetap lame kat ganu,die akan tau org ganu ni cakap agak kasar lah..klo nak sound sape-sape,tak maen jenis-jenis volume 5 ni..nak sound bagi terus volume 100..kate biar terasa..klo tak terasa,memang takde kesan,masuk telinge kanan kluor telinge kiri.. contoh mudah org KL klo melenting sikit sebut 'sial'..macam Zizan sebut dalam KL Gangster..'eh sial lah,puiii'..Zizan ni pon satu hal,asal ganu tapi sebut-sebut sial..klo org ganu amalkan sebut 'sial' macam Zizan tu kompem kene kutuk balik ngn member-member..org ganu takde istilah sial-sial ni,klo marah bias

lelaki dan motor besar

bile kite cakap pasal motosikal ni,pon kite boleh tengok orang tu jenis macam mane..haha..motor laa macam mane pon,kecik ke,besar ke,super besar ke asas die tetap sama..tayar depan satu,tayar belakang satu..yang special case nye untuk OKU..ade kene tambah roda lagi dua jadi roda tiga..memang pandai sape yang reka motor ni..sampaikan semua orang nak ade motor.. tapi zaman dah berubah,dulu klo sape-sape ade kapcai,kire mantop laa tu..awek kompem lambai-lambai je tunggu kat hentian bas(macam cite P.Ramlee)..pakai baju semat-semat sikit,memang ade laa yang sangkut..tak bawak pegi jauh pon takpe,asal boleh pusing kampung seround dua pon jadi laa..haha.harini da tukar,awek tunggu yang naek superbike pulak dah..yang berasap ekzos bocor tu,tak tau laa bile nak kene lambai..sebab superbike ni da berlambak-lambak orang malaysia pakai..awek malaysia skang ni pon jenis mat salleh..klo lelaki pakai superbike je diorang kate "eh,hot gile mamat yang naek superbike tu,style laa"..pastu bi