Skip to main content

#6 Ramadhan | terawih bersama syeikh mesir





sepanjang aku terawih kat masjid kampung aku ni,kali pertama kot ade syeikh datang jadi imam kat sini..sebenarnye dari semalam dah die jadi imam..tapi 2 hari je..semalam dengan malam ni..sebab malam ni malam las die kat sini,ade laa ambk gambar kenang-kenangan..die siap da pesan dekat translator die suh cuci gambor yang ade pastu bagi kat die..huhuhu..

orang kata klo ade syeikh ni datang dekat tempat kite,klo ade peluang berjabat tangan,sila laa berjabat tangan..mane tau aura die lekat kat kite..contoh paling terang ialah Sham Kamikaze..detik die tergerak untuk berhijrah bermula setelah bersalam dengan Syeikh Abdur Rahman As-Sudais..tapi untuk lelaki je laa..jangan pulak si perempuan pon nak bersalam jugak ngn syeikh ni..

***walopon da selalu jumpe orang arab kat tempat aku mengaji,tapi klo jumpe syeikh macam ni kat kampung macam teruja jugak laa kan..ye laa,kampung aku ni bukan kampung terkenal pon..tapi ade jugak syeikh datang jadi imam kat sini..

Comments

bila la Syeikh Amir Hasif naik imam tarawih ni.hehe.kompem teruja lagi penduduk kampung tu =)
Khairi Fakhri said…
xpe, esok2 boleh mintak syeikh khairi fakhri datang imam kat masjid ang! haha :D
jaya jr said…
azhan:hehehe,ilmu masih belum cukup di dada..tahun ni baru boleh puase penuh kt umah..biase merantau je..dekat raye baru boleh terawih kt kampung..

keyri:haha..boleh2..sama2 mengimarahkan malam2 Ramadhan kt kampung cheq..haha

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...