Skip to main content

#18 Ramadhan | resipi special tempe


pak man tempe kecepung kecepang kebabo..makanan yang berasakan kacang soya tapi lagi menyerlah bile digoreng bersama kunyit..takde dah paling special untuk tempe melainkan macam ni..korang punye gaye makan tempe aku tak tau laa..hehehe

SELAMAT BERBUKA PUASA 18 RAMADHAN

***antara faktor penyumbang URL jj-jhawerangers..

Comments

Cik TK said…
TK suka makan tempe goreng berlada!!! Terbaik!
[k]o{q}i[n] said…
saya xmkn tempe... tq
Chuu Muqhlis said…
aku goreng tempe dgn tepung goreng ayam.

sekian..
Anonymous said…
aku pon suke tempe goreng ngan kunyit...terbaek laaaaaaaaaaa...family aku mmg bese mkn tempe goreng mcm tuh jek...hehe
tempe paling suke!!! masak la apa2 pun..goreng, sambal, lontong dan macam2 akan makan :)
Cik Caah said…
a'ah...kalau dapat mkn tempe goreng,perghh mmg heaven ahh. pastu potong nipis2,kasi crucnhy sket. walawehhh
Eady Minn said…
biasa kakak selalu buat goreng berlada je..
jaya jr said…
TK:haha..tu pon OK jugak..hik3

koqin:haha,,xpe2..tapi klo cube pasti nak lagi.wakaka

chuu:haha,dahtu ayam nak salut ngn tepung ape tempe dah curik?kikiki

dieabella:haha,same laa kite..keluarga boleh makan tempe..hahaha

kak hawa:nanti raye mesti letak dalam kuah lodeh makan dengan lontong..huuuu

cik ca'ah:haha,klo crunchy lagi mantap..macam kerepek..boleh calen keropok mony..hak3

eady minn:haha,makan jugak ke tempe?goreng berlada standard jgk tu.
Eady Minn said…
tak pun..kakak yang suka sangat makan dan selalu buat..jadi tukang tengok diorang makan je..haha..
kurus said…
sedapnye tempeeeeeeeeeeeeeee
eLL said…
goreng garing-garing, buat sambal campo dengan kacang tanah dan kentang
cimöt said…
hoishhhhh..sodap tu..meh bak kat aku banyak..
Eye_nee said…
Tempeee..terbaek..goreng nagn kunyit pon sodappppp....
Miszyuyu said…
ai laike tempe so much..weee!

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...