Skip to main content

macam-macam nama..


adeih..update ni dalam keadaan mendung,rase nk tido..tapi ni da dekat asar..x elok tido lpeas asar..memang laa x asar lagi..tapi klo aku tido sekarang jugak,zzzzzzzzz maknenye aku akan lajak sampai pukul 6..lagi teruk dekat maghrib..x nak smue tu..++ 6.30 aku ikut trend TV sekarang ni..adamaya..kawan aku pon ade cakap,orang da x layan korea skang ni,orang layan adamaya..x caye,pegi laa cek kt wall fesbuk tu..haha..

nama diberi mase kecik2 20 tahun lalu mohd amir hasif in jaya karso..tapi bile da jumpe ramai org,macam2 di panggil..nk buat dalam list kot..haha
  • kategori keluarge:
  1. parents ngn adik bradik panggil abang
  2. makcik pakcik panggil asih,abang,amir
  3. nyai @ nenek panggil amirasip
  4. sepupu ade yang panggil abang,ade yg panggil amir
  5. anak sepupu panggil pok acih
  • kategori kawan:
  1. kawan tadika:amir
  2. kwan skola rendah:amir hasif
  3. kawan skola asrama:mat bulat,mat
  4. kawan plkn:mat
  5. kawan uia:mat
  6. kawan blog:jaya jr,JJ
haha,,macam2 name ade..tapi paling x tahan mase mula2 kawan panggil mat..sukar nk menerima..tapi lame2 terima je..x mampu nk melawan sahabat2 yang berkuasa veto..hahasampai kadang2 keluarge sendiri pon panggil mat jugak..hahaha..

p|s:hari ni pergi daftar adik dekat matrik gambang..ade pendaftaran drive thru..haha

Comments

Fadhilah said…
hehe..
lbh krg gak la kes kita ni..
Najwa said…
arwah atuk saya slalu pnggil llaki stranger tak dikenali as 'mat'.. alasan dia sbb kbnyakan llaki ada nama 'muhammad' kat depan, heehehe
jaya jr said…
fadhilah:eh???kebetulan laa pulak.haha

wawa:klo org tanye kenape panggil mat pon jawapan die macam tu jugak..haha..

ariyko:haha,banyak3..
Anonymous said…
nk panggil hasif jeee
Helmet Putih said…
aku panggil jaya jr jer...aku plak kat kg dipanggil awang(ikut adat Brunei Kadayan), adik2 pompuan dayang...tpi famili angkat panggil Fendy..last2 yg terkini kwn2 panggil eddy shortform Fendy kata dorang....tpi nama benar len la Syaffiron @ Effendy....ada 2 nama Syaffiron dibagi keluarga dlm surat lahir...nama asal Effendy tpi sbb adat kononnya nama kena tukar..so tukarla tpi kuarga angkat masih panggil Fendy la...
Aidi-Safuan said…
pendaftaran drive thru? camne tuh?
Syima Syaz said…
kesimpulannye name anda AMIR!
zikeryhassan said…
janji nama yg di panggil tu kite suka.
maklumlah nama tu kan doa.
Reen said…
kekaseh hati ko panggil ape?
hehehe
XYZ said…
kalau cam ni nk panggil mat la.........
wahhhhhhh bestnye...

tp pggl mohd lg bgs sebenarnye kn?
hohohoho
jaya jr said…
shashya:haha,mane2 je..

eddy:same bnyak laa nickname kite..haha

aidi safuan:daftar drive thru tu xyah turun dari kete..macam bli kt McD,kfc..cmtu ah.haha

syimaz:haha,name asal,AMIR

zikery:tu laa,lame2 kene sukakan jugak..

reen:xde awek laa..haha
jaya jr said…
miss XYZ:mat boleh,mohd pon boleh jugak..huhuhu
Mia Liana said…
biasa lah kdg2 nama panggilan sentiasa berubah ikut keadaan
Haffiz Al-Banna said…
ahakz..ko punya entri cm best jer..
tiru design aci x?hehe
jaya jr said…
wanie:haha...

mia:hmm,betol jugak..kejap name tu,kejap name ni..huhu

hafiz:ambik laa..x kisah sangat pon..bleh pomot skit.haha
Anonymous said…
JJ..hm, kat cni JJ tuh Jaya Jusco....

komen off topic: x kuar pun badge FB?
jaya jr said…
haha..jaya jusco pon ok..
ntah,badge fb tu da lame x kluo..
dlu ade,org laen punye pon da lame x kluo jugak rasenye
nabihah ramli said…
mammat!banglaaaaaaaaaaaaaaaaAA
jaya jr said…
macam blogger baru ni..
xpernah nampak pon lagi..
hahahaha
scya lollita said…
nk pgl jaya jr gal . hihiih
abg JJ ~
>.<
Anonymous said…
JJ =)

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...