Skip to main content

revolusi anak muda

untuk anak muda,
apa guna belajar tinggi-tinggi
tapi ditipu media arus perdana,
ramai anak muda,
pasang internet kat rumah,
tapi masih ditipu media arus perdana,
majoriti anak muda,
ade akaun facebook dan blog,
tapi diam seribu bahasa,
revolusi anak muda,
bangkitlah bukak minda,
pilih saluran betul untuk membaca khabar berita,
demi anak muda,
janganlah kite bertikam lidah,
sedangkan terang-terang kezaliman di depan mata,
dalam ramai-ramai anak muda,
walopon badan segar bugar,
tapi tak ramai seberani pak cik yang berjuang mencari keadilan 


***Alhamdulillah,majoriti kawan-kawan di sekeliling bijak membaca situasi semasa..keep it up peeps =) make it clear for everyone

Comments

anak2 muda digertak dengan ditarik pinjaman dan macam2...sebab kita tak berkuasa
Anonymous said…
anak muda,tidak mudah ditipu!

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...