Skip to main content

Harimau Malaya kalah dengan Singa

antara sebab pemain Malaysia yang majoritinya Islam kecuali Rajagobal dan Kunalan hilang punca pada separuh masa pertama..

Waktu Maghrib
Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la .) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

setelah aku berjalan kat internet hasil bantuan pak cik google tadi,tak syak lagi kenape boleh bolos 4 bijik dalam 1st half..samada diorang ni tak ikut cakap orang tua tak pon tuan rumah si Singapura da tau sikit pasal idea ni jadi diorang pon set kan sepak mula tengah-tengah orang azan Maghrib..dalam 1st half tu komentator kate pasukan Malaysia tak maen bola..leka je..passing pon tak bagus..berlari pon tak power..ni laa sebab utamanya..mata tu keliru..huuu

tapi keputusan keseluruhan Malaysia kalah 5-3 tu still boleh diterima dan boleh kumpul penonton ramai-ramai kot kat Stadium Bukit Jalil 28hb ni @ Khamis ni..sakit ati tu ade bile tengok defend Malaysia tapi kite bagi peluang untuk kali ke-dua untuk 2nd leg ni..klo buat hal lagi macam tadi,memang aku nak nyak betol-betol laa sorang-sorang player Malaysia kat sini..hari ni boleh sabar..sebab kat tempat lawan..

***nasib baik penganjur kat sini pandai nak set kick off 8.45..klo maghrib jugak memang nak kene kacau ngn setan laa tu..kang setan pulak yang mintak bola dalam padang nanti..

Comments

ecewa betul aku..defend longgar...senang sgt bolos...
anamizu said…
ada benarnye tuh..
dasar polotikus negara cina..
cissss~! =.='
anumuchan said…
malaysia xleh bantah eh mntk stat lepas mgrb ke..tak hormat org islam lgsg kan..isk2..hope lps ni kemenagan dkt mesia pulak..

aa rajinnya donlod video tu..nak watpe..hahaa
jaya jr said…
azhan:tu laa..nasib baek kite ni jenis tengok sampai habis..klo pak cik pakcik tu tak samapi 90 minit da stat buat keje laen..sape tak frust defend maen macam ayam

anamizu:huuu,tu laa..memang tak boleh nk elak..kat malaysia klo maen maghrib jugak memang tak boleh nak kate ape laa..nasib baek maen pukul 8.45

FMTY:xtau laa..takde bantahan kot..lgpon musafir..cume keadaan mangrib tu tak sesuai nk dibuat perlawanan.harapnye kt Bukit Jlil nan ti boleh kejar balik..

hehe,video tu donload sebab nk buat rujukan..nak belajar jugak buat video stop motion ni..hik3
Ummi said…
macam game kampong je.. jumlah sumbat sampai 8 gol ni apo kobondo ni jang.

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...