Skip to main content

orang malaysia tak suka tangga,suka escalator


aku orang Malaysia..diorang pon orang Malaysia (walaupon dalam ganbar tu ade sorang dua foreigner).. orang Malaysia suka guna escalator tapi tak suka guna tangga..kah3..tapi kan,seksi betol makwe yang turun pijak anak tangga satu-satu tu..pakai legging..die bajet die slim kot..nasib baek tak nampak muka die..fuh,selamat..

dah laa suka makan minyak,minyak sawit tu pulak,kualiti die jauh lebih low profile daripada minyak zaitun..aaah,tok sah banding ngan  minyak zaitun,minyak jagung ngan minyak bunga matahari pon boleh menang dengan minyak sawit..kalau orang tanye,sebab ape kes sakit jantung bertimbun-timbun kat Malaysia,inilah salah satu puncanya (gambar ni punca nombor berapa pon tak tahu)

***kadang-kadang aku tak kisah pikul kamera klo pegi round KL ni..macam-macam pesen orang ade kat sini..boleh ambik gambar skali..

Comments

Anonymous said…
bg aku x relevan sgt la kalo nk kaitkan thap kesihatan ngan penggunaan tangga kt TEMPAT AWAM!!! sbb apa, org yg pergi tempat2 mcm ni selalunya dah penat berjalan.. lg stu kita bukan mcm tempat org puteh...diorg tmpt sejuk, kita ni panas, au x berpeluh naek tangga tgi2 mcm ni...ahahaha.. tp tangga ni mmg perlu ada juz incase for emergency and terpulang utk org ramai nk pilih mana satu... tga or escalator...
[k]o{q}i[n] said…
hahaha...rileks la syakir...
hypersyaza said…
kalau macam tu punya sesak escalator, saya sebagai rakyat Malaysia lagi suka guna tangga sebab lagi cepat. Tengok juga mood dan stamina ketika itu :P
Khalilah said…
haha... sbnrnya bukan sbb diorang suka esclator dr tangga. tapi sbb nak senang. Agak-agak kalau ada alat boleh terbang macam tu je, esclator, lif pun xpandang dah.


and...
Hi, i'm anew follower;)
Yuni Aisyah said…
sll kalo gune tangga time turun je..time naik jarang...hhehehe...ikut kpd mood jugak....kalo letih mmg x la...:D

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...