Skip to main content

mari mengenal Ali XPDC


Indah sinar sang suria 
Merdu irama sang bayu 
Tiada seindah wajahmu 
Tiada semerdu suara mu 

 Lembut bayu membelai 
Merdu burung berlagu 
Tiada selembut belaianmu 
Tiada semerdu kau berlagu 

 Keindahan wajahmu jadi sumber ilhamku 
Suara mu yang merdu menghiburkan hatiku 
 Bertambah cahaya hidupku 
Kau janji bersumpah setia

Walaupun ribut melanda kan bersama 
Selagi masih ada sinaran mentari 
Selagi ada getar di jiwaku Kan ku korban jiwa raga 
Demi cinta untukmu Allah Yang Esa

lagu asal tajuk die Bunga Angkasa band Terra Rossa..Ali ni kite kenal dengan nickname Ali XPDC..selain daripada XPDC,Ali jugak pernah band dengan Terra Rossa..sebab tu semenjak berhijrah ni,klo perform lagu Ali nyanyi satu lagu XPDC,satu lagi lagu Terra Rossa..tapi lagu Bunga Angkasa ni die ubah sikit kepada Allah Yang Esa..nyanyi same je dari mula sampai akhir,tapi rangkap last tu yang berubah..besar makna die walopon ubah kat situ je..same macam besarnye perubahan dan hijrah Ali

Ustaz Azhar pernah cerita,walaupon Ali ni nampak je rambut panjang,imej rock,tapi die berusaha tarik ramai kawan-kawan die turut same jadi macam die..tapi best laa tengok ramai artis berhijrah..boleh bukak satu ruang seni yang lebih diberkati Allah..

***jangan pandang mat rock sebelah mata,kadang-kadang yang pakai jeans,pakai tshirt tengkorak,lagi bagus daripada yang pergi perpustakaan tiap-tiap hari

Comments

Popular posts from this blog

lu sakai

aku x suke orang perasan kaye..klo kaye sangat beli smue aset israel,yahudi tolong umat islam palestin khususnye dan secara am umat islam seluruh dunia..

about me kene duduk atas

hari ni,malam ni update berkisar pasal jantina..apesal pulak jantina..sebab ade slah faham mengenai jantina owner friendstop aka jaya jr..macamane boleh jadi macam ni??susah pak cik nk expelen..huhu..ade beberape faktor kot.. warna blog :aku suka warne yang terang2(++ ade button)..belang2 pon ok jugak..hehe..biase warne yang sinonim ngn pempuan warne pink..x pon warne lembut macam ungu violet ke,biru turqoise k..tapi warne2 tu satu pon xde kt blog aku kedudukan about me :mungkin salah aku jugak kot..aku letak mnde tu bawah sangat..xde laa bawah..tengah2..pastu gambar nye pon kecik je..mugkin ade yg x perasan..skang ni da up naek atas.. nama :aku rase jaya jr tu da melambangkan macam lelaki..adoyai..x rock aa mcm ni..haha..name ni same ngn jersi futsal aku..kebetulan ade kawan buat name 'MEDE JR'..aku ikut jadi JAYA JR..hehe so penjelasan telah dibuat..tiada keraguan,tiada kepalsuan bahawa JAYA JR ialah lelaki maskulin..hehe,maskulin ke aku??aku hentam je..haha..assalamualaikum ...

reunion lagi

ni reunion untuk kali ke berape,aku pon x sempat nak bilang..tapi yg pasti,aku pergi kali ni sebab nak jage hati member2 sebab aku da x pergi reunion awal cuti skola aritu sebab balik kampung..brape kali mau reunion daa..aku pon x paham..sebab friendship kitorang power tahap maksima kot..kah3... kali ni sepcial sikit sebab kite buat kat pantai..pastu member2 yang berjaya dikumpul agak ramai..dekat 30 org jugak..buat BBQ tu biase laa..tp special sikit kali ni buat tepi pantai..pantai ni agak jauh jugak dengan umah aku..tp xpe,aku yakin dengan kemampuan charade usang ku ntuk sampai ke sana..haha..samapi laa ke sane..ak x bawak bekal pape..bawak baju sehelai dua,sedikit sebanyak duit pastu gitar satu.. sampai sane da stat bakar2..khemah pon da pasang..memang feel mcm picnic aa..makan,minum,sembang..tu je keje..mandi pantai petang2 area pukul 6..haha..bes..tp picnic x dapat membelakang world cup..sampai mase,kedai terpaksa dicari nak tengok korea lawan argentina..lepas tu sambung picnin la...